Sunday, January 8, 2017

Ohlédnutí za minulým týdnem mýma očima - Shenzhen Open

Po skončení finále jsme byli všichni tak unaveni, že jsme se půl hodiny po skončení slavnostního ceremoniálu ani pořádně nedokázali radovat. Mluvil jsem se svoji ženou, která měla radost za mě a já ji s ní ani nedokázal pořádně sdílet. Přicházely gratulace, které jsem četl postupně a jsem rád, že si vzpomnělo tolik lidí, které jsem třeba od mládí ani neviděl. Díky Vám všem, kteří jste si vzpomněli i na trenéra.

Za dvě hodiny jsme už odjížděli do Hongkongu na letiště a moc času nám nezbývalo. Kateřina Siniaková ještě musela na tiskovku a až poté jsme mohli odjet. Let z Hongkongu do Melbourne jsem vůbec nemohl usnout, jak jsem byl přetažený. V hlavě mi pořád běhaly myšlenky, nápady, vzpomínky, pořád se to točilo dokola. Každopádně níže je mé ohlédnutí za naším úspěchem - prvním letošním!

1. Měli jsme výbornou přípravu na Spartě. Šest týdnů tréninků, kde jsme měli konkrétně vytyčené čtyři cíle a zaměření co budeme vylepšovat a trénovat s jasným cílem. Žádné změny, pořád jsme se drželi těchto záměrů a konec přípravy jsme už jen směřovali k ladění co jsme viděli ve sparingách.  

2. Do přípravy se opět zapojila Helena Suková. Já s ní spolupracuji rád, hodně si rozumíme, tréninky nás baví a plánujeme je společně. Jsem rád, že Helča je s námi, i když jsem dostal v loňském roce i pár sms, že to s ní nebude to pravé. Tréninky mají náboj a pro Katku jsou dost energeticky "výživné". Helena byla jediná z bývalých legend co se za námi chodila na grandslamech podívat, když Katka hrála juniorky.

3. Kluci na Spartě nám vycházejí vstříc a jim zato patří velký dík!!! Je to pro ně těžké, sami taky pomýšlejí na profesionální kariéru a v průběhu týdne se je snažíme protočit spravedlivě u těchto holek (Siniaková, Strýcová, Plíškovy). Pro ně to nemá  takový význam a někdy s tím bojují, ale bez nich by holky nebyly, tam kde jsou. Tak za to vám kluci patří velké poděkování a Leošovi Jelínkovi taky, který je jejich trenér a s ním to domlouvám, Leoši díky !

4. Když před dvěma lety Stan Wawrinka vyhrál Roland Garros, tak jeho trenér Magnus Norman (link zde:)  nestrhával pozornost jen na sebe a velice se mi líbilo, že uznal práci těch před ním a dále nespočet odehraných hodin o víkendech a svátcích. Děláme to samé (banky sice mají o víkendu taky zavřeno), ale my jsme se rozhodli vydat se a prosadit se v profesionálním tenise. Je to hodně hodin v těchto dnech, to mi věřte, ale vždy jsem věřil, že se to nějak vrátí. Zásluhu na úspěchu Katky mají taky předešlí trenéři, těm taky patří kredit a já to tak vnímám - Láda Volejník, který vedl Kateřinu v Hradci Králové a před ním v mladších žácích Ondra Dohnal. 

5. Rodina je velice důležitá. Bez táty by Katka nebyla tam kde je.  Je to tak! Na podzim jsem ho pochválil, protože on je důležitou součástí týmu, který nás všechny zastřešuje a další kroky budou na něm. Musím říct, že i on na sobě hodně zapracoval a zlepšil se. Nechal nám větší autonomii v trénincích a pochopil, že některé věci prostě někam směřují a nedají se v průběhu zápasů už ovlivnit.

6.  Je potřeba taky něco vrátit a dát těm mladším. V prosinci si Katka zatrénovala taky s mladšími hráčkami jako je Kristýna Lavičková, Karolína Beránková, Nasťa Zarystká, nebo Linda Fruhvirtová. Neohrnovala nos, ale brala to tak, že si trénuje to svoje na své půlce a je jedno, kdo stojí na druhé straně. Ví, že když byla mladší, tak si ji vytáhla k sobě Klára Koukalová a dala ji možnost s ní trénovat. Pro děvčata skvěla motivace a nezapomeňte, že tohle se taky očekává od vás. Katce patří díky za to. 

7. V Bastadu jsem v loňském roce nebyl, zde Katka hrála své první WTA finále. Prošla z kvalifikace až do finále a cestou vyřadila bývalou světovou pětku Italku Erani. V Asii mi jednou řekla, " Od tohoto zápasu jsem poznala, že už vydržím s těmi nejlepšími držet krok, dřív jsem tomu nevěřila a zkazila jsem první, nebo jsem spěchala k ukončení výměny". Pravděpodobně ten krok musí hráčka poznat, že to vydrží a nebude mít respekt z těch nejvýše nasazených hráček. Pak přišel podzim- výhra s Bouchard, těsné prohry s Garcia, Wozniacki, Kerber a letošní rok hned dvě výhry nad top 10 hráček Halep, Konta. 

8. Ve druhém loňském WTA finále v Tokiu jsem byl přítomen. Tenkrát Katka nebyla připravená na vítězství, sice vedla 6-3 3-2, ale nějak se to obrátilo a nevyšlo to.  V Shenzhenu si troufám říci, že už na to byla připravená a i když to v jednu chvíli nešlo jak po másle , tak si prostě za tím vítězstvím šla. To bylo důležité.

9. Musíme být pokorní a teď obzvláště! Pro nás je to výzva, ale nesmíme zapomenout na pokoru. Ale bez té bych nebyl ani já tam kde jsem. Teď už jsme v Melbourne a máme týden na to se připravit. Trochu vyhodnotíme minulý týden a začneme přípravu. 

10. Díky všem za podporu i mou ! Hodně lidí mi napsalo, že mi fandí a sledují další kroky. Vážím si toho! Děkuji.... !


Slevy na Bata.cz

No comments: