Sunday, January 3, 2016

Shenzhen WTA - Nový rok a trénování

Čínský Shenzhen je vzdálen zhruba dvě hodiny autem z Hongkongu, kdy se musí překročit hranice, kde je probíhá důkladná kontrola ze strany čínské stráže. Organizátoři turnaje doporučují si vyčlenit až čtyři hodiny na cestu, jelikož nikdo neví, jak dlouho bude trvat kontrola na hranicích. Vloni tak strávila Klára Koukalová na hranicích dvě hodiny vinou toho, že Číňané nedokázali pochopit, že cestuje na druhý pas.

S kombinovat cestu ještě s Austrálií není jednoduché vzhledem k letenkám, ale nejčasteji kdo míří do Shenzhenu, tak letí Cathay Pacific, nebo Emirates, kterým navazuje let dolů do Austrálie s Qantasem. Letadla jsou často plná  a tak já nakonec letím přes Paříž s Cathayem do Hongkongu a Kateřina Siniaková s tátou přes Frankfurt. V Praze na letišti poprvé potkám Terezu Smitkovou s Bobem Machovským a zjišt'ujeme, že letíme společně. Z Prahy do Paříže sedím v bussines třídě díky silver kartě od Sky teamu. Pak už letím v ekonomické třídě, kdy je letadlo úplně narvané. 

Nám let trvá z Paříže jedenáct hodin a všechno jde správně na čas. Katka s tátou vinnou zpoždění z Frankfurtu přilétají o čtyři hodiny později, ale ve Frankfurtu sedí skoro osm hodin. V Hongkongu jsme v sedm ráno místního času a v deset jsme na hotelu v Shenzhenu. Skoro hned si jdeme lehnout, první den je vždycky příšerný. Ani to nejde vydržet být vzhůru až do večera, to možná kdo přiletí odpoledním letadlem, tak vydrží.  

"Bohužel" Číňané jsou hodně srdeční a krom toho, že nás perzonál hotelu zdraví na každém rohu stylem "Happy New Year", tak se snaží pro naše pohodlí splnit skoro všechno. Poté co jsem usnul nejtvrdším spánkem, tak mě probudil zvuk bouchání ruky do dveří a zvonek. Asi po chvíli jsem se domotal ke dveřím, tak poslíček volal room servis a přinesl mi ovoce. Super. Rychle jsem ulehl a znovu začal spát, když se zvonek od dveří rozezněl znovu. Tentokrát úklid volal muž, když jsem otevřel dveře a nakročil do mého pokoje, že mi ustele postel. Nemělo cenu mu vysvětlovat, že budu ještě spát a že jsem teprve před dvěma hodinami  přijel. Ustlal postel a odešel spokojeně pryč. Já pak do ní znovu skočil a spal jsem do pěti.

31.12. trénujeme dvakrát a večer jdeme společně na večeři s deblovou spoluhráčkou Katky s Věrou Duchevina, která je tu s manželem. V půlnoci jsme oslavili Nový Rok a šli spát. Vedle u stolu ještě slavila Sasha Krunič s Turkyní Bucquaceva. V Číně Nový Rok vychází na jinou dobu, takže žádné oslavy neprobíhají. 


No comments: